В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

Учебно-Методический портал

Конспект урока английского языка в 8 классе по теме "British press"

Конспект урока английского языка в 8 классе по теме "British press"

Бурдина Светлана
Тип материала: Урок
Рейтинг: 12 голосов:3просмотров: 6260 комментариев: 1
Краткое описание
Цели урока:
Образовательные: знакомство с печатными изданиями Великобритании; расширение лексического словаря по теме “Mass Media”;
Развивающие: развивать фонетические навыки и навыки говорения; развивать речемыслительные процессы;
      Воспитательные:  воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка, интерес учащихся к различным средствам массовой информации; воспитывать умение работать в команде
Описание
Цели урока:
Образовательные: знакомство с печатными изданиями Великобритании; расширение лексического словаря по теме “Mass Media”;Развивающие: развивать фонетические навыки и навыки говорения; развивать речемыслительные процессы;Воспитательные:  воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка, интерес учащихся к различным средствам массовой информации; воспитывать умение работать в команде


Оборудование: таблички с информацией по теме “British press, британские газеты и журналы, газетные статьи, раздаточный материал «Сrossword», «Word list».
Оформление доски: дата, эпиграф к уроку: “A man having information possesses the world”(N. Rothschild)- («Если владеешь информацией, ты владеешь миром», Н.Ротшильд)
Ход урока.

1. Оргмомент.

— Good morning, girls and boys!

— I am glad to see you! Sit down, please!
2. Сообщение темы и целей урока.

— Today we will speak about Mass Media and learn more about British press.

3. Фонетическаязарядка.

Word list :

Mass media, radio, TV, reliable, paper, newspaper, tabloid, magazine, broadsheet, dictionary, reference book, headline, horoscope, article, celebrity,  gossip, quality, paparazzo, to contain, to use, serious, event, picture, politics, economy, international, culture

4. Речеваязарядка.

— Today we live in the time of information.

  — Where can we get information?

— What sources of information do you know?

— What Mass Media do you know?

— What Mass Media is more popular?

— What Mass Media do you use?

— Where do you get new information from?

— How do you think is TV/ Internet/ newspaper/ … reliable?

5. ЗнакомствоспрессойВеликобритании.

— Press is very important for people in the <country-region w:st=«on»>UK</country-region> since they read a lot. It is so-called “tradition” to start a morning with a newspaper in your hands. A great amount of newspapers is issued and sold in <country-region w:st=«on»>Britain</country-region> daily.

All the newspapers can be divided into two groups: broadsheets (quality papers) and tabloids (popular papers).  Демонстрация британских газет.

Учащиеся получают таблички с информацией.
Broadsheets

Tabloids
· Give information of good quality

· Write about serious things: politics, economy, government, international events, business, culture

· Are bigger

· Write about celebrities

· Contain mostly different kinds of gossips

· Have a lot of pictures, jokes, crosswords, horoscopes, photographs taken secretly by paparazzi

· Are smaller

Periodicals:

Ø The Times

Ø The Guardian

Ø The Financial Times

Ø The Daily Telegraph

Periodicals:

Ø The Daily Mail

Ø The Daily Express

Ø The Daily Star

Ø The Daily Mirror

Ø The Sun



6. Анализ полученной информации и активизация новой лексики в устной речи.
— Now you will work in groups of 3-4 students. You can see some articles from newspapers with different headlines. Which of these articles are from tabloids or broadsheets? Explain your answer.

(Учащиеся получают по одной газетной статье, определяют по заголовку тип газеты, используют выражения из таблички, аргументируют свой ответ)
Headlines:

§ Weather causes transport problems across country

§ Best and Worst fashion at Globes. Angelina Jolie. Anne Hathaway. Eva Longoria, Scarlett Johansson

§ “White House damaged by bomb”

§ The private life of  “The Matrix” star Keanu Reeves    

Предполагаемый ответ:

Group-1: Our article has the headline “Weather causes transport problems across country”. In our opinion it is from broadsheet, because this kind of newspaper writes about serious important events.

6. Закреплениелексическогоматериала.

Find 12 words to the theme “Mass media”

A

L

R

U

M

A

G

A

Z

I

N

E

E

E

E

B

T

A

B

L

O

I

D

E

R

P

L

A

C

G

H

O

R

O

S

C

O

P

E

E

L

M

J

O

O

U

N

N

E

W

S

P

A

P

E

R

D

E

N

S

Z

E

I

T

V

C

H

R

A

D

I

O

N

O

S

P

D

A

I

N

T

E

R

N

E

T

H

A

M

I

O

B

R

O

A

D

S

H

E

E

T

S

A

Y

P

K

U

R

F

Ű
R

S

T

A

R

T

I

C

L

E

P

O

L

I

T

I

C

S

G

A

L

E

R

I

E



7. Заключительный этап урока. Подведение итогов.

— Now, boys and girls! What was the aim of our lesson?Do you like it? Well, our lesson is over. You have done very well today. Your marks….

Дистанционное обучение педагогов по ФГОС по низким ценам

Вебинары, курсы повышения квалификации, профессиональная переподготовка и профессиональное обучение. Низкие цены. Более 19400 образовательных программ. Диплом госудаственного образца для курсов, переподготовки и профобучения. Сертификат за участие в вебинарах. Бесплатные вебинары. Лицензия.

Файлы
Конспект урока английского языка в 8 классе по теме.doc Скачать

Конспект урока английского языка в 8 классе по теме “British press


Бурдина Светлана Викторовна, учитель английского языка


Цели урока:

Образовательные: знакомство с печатными изданиями Великобритании; расширение лексического словаря по теме “Mass Media”;

Развивающие: развивать фонетические навыки и навыки говорения; развивать речемыслительные процессы;

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка, интерес учащихся к различным средствам массовой информации; воспитывать умение работать в команде


Оборудование: таблички с информацией по теме “British press”, британские газеты и журналы, газетные статьи, раздаточный материал «Сrossword», «Word list».


Оформление доски: дата, эпиграф к уроку: “A man having information possesses the world”(N. Rothschild)- («Если владеешь информацией, ты владеешь миром», Н.Ротшильд)


Ход урока.


1. Оргмомент.

- Good morning, girls and boys!

- I am glad to see you! Sit down, please!


2. Сообщение темы и целей урока.

- Today we will speak about Mass Media and learn more about British press.


3. Фонетическая зарядка.

Word list :

Mass media, radio, TV, reliable, paper, newspaper, tabloid, magazine, broadsheet, dictionary, reference book, headline, horoscope, article, celebrity, gossip, quality, paparazzo, to contain, to use, serious, event, picture, politics, economy, international, culture


4. Речевая зарядка.

- Today we live in the time of information.

- Where can we get information?

- What sources of information do you know?

- What Mass Media do you know?

- What Mass Media is more popular?

- What Mass Media do you use?

- Where do you get new information from?

- How do you think is TV/ Internet/ newspaper/ … reliable?

5. Знакомство с прессой Великобритании.

- Press is very important for people in the UK since they read a lot. It is so-called “tradition” to start a morning with a newspaper in your hands. A great amount of newspapers is issued and sold in Britain daily.

All the newspapers can be divided into two groups: broadsheets (quality papers) and tabloids (popular papers). Демонстрация британских газет.

Учащиеся получают таблички с информацией.


Broadsheets


Tabloids

  • Give information of good quality

  • Write about serious things: politics, economy, government, international events, business, culture

  • Are bigger


  • Write about celebrities

  • Contain mostly different kinds of gossips

  • Have a lot of pictures, jokes, crosswords, horoscopes, photographs taken secretly by paparazzi

  • Are smaller

Periodicals:

    • The Times

    • The Guardian

    • The Financial Times

    • The Daily Telegraph

Periodicals:

  • The Daily Mail

  • The Daily Express

  • The Daily Star

  • The Daily Mirror

  • The Sun


6. Анализ полученной информации и активизация новой лексики в устной речи.
- Now you will work in groups of 3-4 students. You can see some articles from newspapers with different headlines. Which of these articles are from tabloids or broadsheets? Explain your answer.

(Учащиеся получают по одной газетной статье, определяют по заголовку тип газеты, используют выражения из таблички, аргументируют свой ответ)

Headlines:

  • Weather causes transport problems across country

  • Best and Worst fashion at Globes. Angelina Jolie. Anne Hathaway. Eva Longoria, Scarlett Johansson

  • “White House damaged by bomb”

  • The private life of “The Matrix” star Keanu Reeves


Предполагаемый ответ:

Group-1: Our article has the headline “Weather causes transport problems across country”. In our opinion it is from broadsheet, because this kind of newspaper writes about serious important events.


6. Закрепление лексического материала.


Find 12 words to the theme “Mass media”

A

L

R

U

M

A

G

A

Z

I

N

E

E

E

E

B

T

A

B

L

O

I

D

E

R

P

L

A

C

G

H

O

R

O

S

C

O

P

E

E

L

M

J

O

O

U

N

N

E

W

S

P

A

P

E

R

D

E

N

S

Z

E

I

T

V

C

H

R

A

D

I

O

N

O

S

P

D

A

I

N

T

E

R

N

E

T

H

A

M

I

O

B

R

O

A

D

S

H

E

E

T

S

A

Y

P

K

U

R

F

Ű

R

S

T

A

R

T

I

C

L

E

P

O

L

I

T

I

C

S

G

A

L

E

R

I

E


7. Заключительный этап урока. Подведение итогов.


- Now, boys and girls! What was the aim of our lesson? Do you like it? Well, our lesson is over. You have done very well today. Your marks….









Обсуждение материала
Сергей Колодин
19.04.2014 17:05
Уважаемая Светлана Викторовна!

Достоинство предложенной Вами разработки снижают следующие недочёты:

1. Отсутствует логотип Портала.
2. Не указан УМК, по которому ведётся обучение.
3. Отсутствует список использованной литературы.

С уважением, С.А. Колодин.
Для добавления отзыва, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Образовательные вебинары
Подписаться на новые Расписание вебинаров
Задать вопрос