English – a global language
I. Complete the sentences. Use nationality words.
1. Did you eat … cheese when you were in Holland?
2. …tea comes from China.
3. Sumo is a …sport in which two very large men fight.
4. The… live on the British Isles.
5. Do people in Mexico speak …like people in Spain?
6. Tom and Jack are Canadians. Do they speak … or …
7. The … celebrate the New Year holiday in the hottest time of the year.
8. They speak … in Paris.
II. Complete the sentences. Use prepositions.
1. She asked me to wait… her.
2…. the beginning of the lesson we practiced… writing.
3. “ Follow …me”.
4. Who does the book belong …?
5. They prefer to travel …train or … plain.
6. Your answer was really good, …fact it was perfect.
7. …the following day the weather was hot and sunny.
III. Make up the sentences using the Present Perfect.
1. To eat the porridge/not to eat the soup.
2. To finish the homework/not to play chess.
3. To win the race/ not to get the prize.
4. To have money/ not to buy a new car.
5. To grow flowers/ not to sell
IV. Ask questions.
1. They have eaten traditional Russian food during the Olympic Games.
2. She has been to the Baikal this year.
V. Translate.
Научные факты, настоящий друг, большой запас слов, разные культуры, наука и техника, возможный ответ, популярный среди туристов, приятный голос, на свежем воздухе, правильное произношение, в начале рассказа.
VI. Write British and American variants.
Конфета, аптека, плита, осень, печенье, бензин, брюки, кран, грузовик, лифт, мусор.
Боташева Фатима Ханапиевна
Высшая квалификационная категория
КЧР, Малокарачаевский район, с. Красный Курган
МКОУ « СОШ №10 им. С. К. Магометова с. Красный Курган»
Английский язык
Афанасьева О. В., Михеева И. В. «Английский язык. 4 год обучения»
Тема «English – a global language.»
8 класс
45 минут
Test. English – a global language.
I. Complete the sentences. Use nationality words.
1. Did you eat … cheese when you were in Holland?
2. …tea comes from China.
3. Sumo is a …sport in which two very large men fight.
4. The… live on the British Isles.
5. Do people in Mexico speak …like people in Spain?
6. Tom and Jack are Canadians. Do they speak … or …
7. The … celebrate the New Year holiday in the hottest time of the year.
8. They speak … in Paris.
II. Complete the sentences. Use prepositions.
1. She asked me to wait… her.
2…. the beginning of the lesson we practiced… writing.
3. “ Follow …me”.
4. Who does the book belong …?
5. They prefer to travel …train or … plain.
6. Your answer was really good, …fact it was perfect.
7. …the following day the weather was hot and sunny.
III. Make up the sentences using the Present Perfect.
-
To eat the porridge/not to eat the soup.
-
To finish the homework/not to play chess.
-
To win the race/ not to get the prize.
-
To have money/ not to buy a new car.
-
To grow flowers/ not to sell
IV. Ask questions.
-
They have eaten traditional Russian food during the Olympic Games.
-
She has been to the Baikal this year.
V. Translate.
Научные факты, настоящий друг, большой запас слов, разные культуры, наука и техника, возможный ответ, популярный среди туристов, приятный голос, на свежем воздухе, правильное произношение, в начале рассказа.
VI. Write British and American variants.
Конфета, аптека, плита, осень, печенье, бензин, брюки, кран, грузовик, лифт, мусор.
- Вебинар «Рисование стеклянными шариками (Marble Painting) как нетрадиционная техника рисования для детей дошкольного и младшего школьного возраста»
- Международный вебинар «Организация экологического образовательного пространства в группах раннего возраста в соответствии с ФГОС ДО»
- Вебинар «Театр кукол и игрушек как эффективное средство эмоционально-эстетического воспитания: кукольные спектакли, игры-драматизации, эстрадные миниатюры»
- Вебинар «Сказка и театрализованно-игровая деятельность - эффективное средство интеллектуального, речевого, эмоционального, художественно-эстетического и творческого развития ребенка»
- Вебинар «Коммуникативный паспорт для детей с ОВЗ как средство их социализации»
- Вебинар «Рисование кулачком как нетрадиционная техника изодеятельности в работе с детьми дошкольного и младшего школьного возраста»
Согласно критериям
С уважением, С.А. Колодин.