В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

Учебно-Методический портал
Уважаемые слушатели и пользователи портала УчМет!
«Издательство «Учитель» и «Международный центр образования и социально-гуманитарных исследований» внесены в перечень
образовательных организаций на Едином федеральном портале дополнительного профессионального образования. Подробнее

План-конспект урока английского языка в 6 классе.Свободное время.

План-конспект урока английского языка в 6 классе.Свободное время.

Алла Олейник
Тип материала: Урок
просмотров: 9221
Краткое описание
План - конспект урока английского языка в 6 классе по теме "Свободное время". Цель урока- обучение устной речи.

Дистанционное обучение педагогов по ФГОС по низким ценам

Вебинары, курсы повышения квалификации, профессиональная переподготовка и профессиональное обучение. Низкие цены. Более 19300 образовательных программ. Диплом госудаственного образца для курсов, переподготовки и профобучения. Сертификат за участие в вебинарах. Бесплатные вебинары. Лицензия.

Файлы
План-конспект урока английского языка 6 кл. Spotlight.doc Скачать

Конспект урока.

1. Общая часть. МОУ Лицей г. Истры

Предмет

Английский язык

Класс

6 А

Тема урока

Free time. Свободное время. Учебник – Spotlight 6.

Учитель

Олейник Алла Степановна

Планируемые образовательные результаты

Предметные

Метапредметные

Личностные

Научиться употреблять слова и выражения, обозначающие хобби, занятия в свободное время. Научиться распознавать и употреблять составные существительные. Научиться применять приобретенные знания, умения и навыки в устной речи. Научиться говорить о любимых и нелюбимых занятиях.







Развитие умения взаимодействовать с одноклассниками и учителем, выполняя разные роли в пределах речевой потребности и возможностей. Развитие коммуникативных способностей, умения выбирать адекватные языковые и речевые средства для решения коммуникативной задачи. Развитие познавательной, эмоциональной и волевой сфер школьника, формирование мотивации к изучению английского языка. Овладение навыком координированной работы с разными компонентами УМК.








Формирование общего представления о мире как о многоязычном и поликультурном сообществе. Знакомство с миром зарубежных сверстников с использованием средств изучаемого языка.

Цель урока

Обучение устной речи.



Задачи урока.

Образовательная – освоить новые лексические единицы по теме «Свободное время» в различных видах речевой деятельности; повторить составные существительные с расширением их употребления;

Развивающая – развивать воображение при моделировании ситуации общения; развитие памяти, произвольного внимания.

Воспитательная – воспитывать уважение к традициям и обычаям как части культуры разных стран мира.


УУД, формируемые на уроке

Л. Формирование учебно-познавательного интереса к новому учебному материалу и способам решения новой задачи. Развитие навыков сотрудничества со сверстниками.


Р. Учитывать выделенные учителем ориентиры действия в новом учебном материале в сотрудничестве с педагогом и самостоятельно. Планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации.


П. Пользоваться наглядными средствами предъявления материала. Осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации.



К. Уметь договариваться о распределении ролей в совместной деятельности, осуществлять взаимный контроль. Адекватно использовать в речи изученные лексические единицы в соответствии с ситуацией общения.






Проблемы, решаемые на уроке.

1.Как извлекать информацию из прочитанного текста?

2.Как задать вопросы о предпочтениях?

3. Как употреблять простое настоящее время?

4.Как описать предпочтения?

5.Как употреблять новые лексические единицы в устной речи?

6.Как составить диалог?

Формы работы

Индивидуальная, парная.

Виды деятельности.

Формирование у учащихся умения построения и реализации новых знаний и понятий, знакомство с новыми лексическими единицами, тренировка употребления новой лексики в речи, прослушивание текста и извлечение информации из услышанного и прочитанного.

Формирование у учащихся способностей к рефлексии, индивидуальная и парная работа с дидактическим материалом.

Выполнение заданий, выявляющих способность к коммуникации в пределах изучаемой темы.

Средства ИКТ, используемые на уроке

Компьютер, интерактивная доска.



Ресурсы, используемые на уроке


2. Организационная структура урока

Этап 1. Вхождение в тему урока и создание условий для осознанного восприятия нового материала

Длительность этапа

Основные формы работы учителя и учащихся



Good afternoon, children! Let’s begin our lesson.

Sit down, please.

How are you today?

Who is absent today?

What season is it now?

What month is it now?

What day is it today?

What date is it today?



Children’s answers.





Этап 2. Организация и самоорганизация учащихся в ходе усвоения материала. Организация обратной связи

Длитель-ность этапа

Основные формы работы учителя и учащихся



















2.

Please, look at the screen. What do you see?

Find one word that is common for all of them.

Think of some activities that you do

-every day

-every week

-every weekend

-on holiday.

What do your classmates do in their free time?

What do/don’t you do every day?

What do/don’t you do every week?

What do/don’t you do every weekend?

What do/don’t you do on holiday?


How often do you ……?


Now, please open you books on page 56 and find ex. 1.

It can help you in the next task.

Work in pairs please. Ask your friend questions about how often he does some of these activities.

Do you like the task?



3.

Thank you very much. Let’s continue.

Look at the screen again please. We have a question – Do you like/ enjoy…? You also can see some answers – Yes, I do. Yes, I’m very keen on… Yes, I’m fond of… Yes, I’m interested in… I really enjoy…

No, I don’t. Not really. Not at all. (Let’s repeat them all together.)

Please answer my questions using these answers.



Please, take your answer sheets and do the first task. You should complete the exchanges.

Are you ready? Check yourself please.

Was it clear for you?


Now, use the expressions from the screen and ex. 2 and make the similar dialogues. Use the pictures on page 56. You can use your own ideas too. Do it working in pairs.


4. Are you tired?

Let’s do some exercises. Look at the screen and repeat.


5.

Tell me, please, can you spend your free time at school?

What can you do?

Please find exercise 3 on page 56.

Look at the leaflet on p.57. What is it about?

Where could you see it? How many clubs are there?

Look at the highlighted words. Try to explain them.


Now, let’s listen and follow the text.

Is the text interesting?



Answer the questions, please.

What do children do in the clubs? How often do they meet in each club?

Was it difficult for you to answer my questions?



6.

Find please ex. 4 on page 57.

Read the task.

Tell me please, how many compound nouns can you find on the text?

How can we form compound nouns?

Can you think of more compound nouns?



7.

Answer my questions please. (Ball questions)

David, do you like football? Why?

Alina, do you like basketball? Why?

Rita, do you like knitting? Why?

Ilia, do you like reading books? Why?

Andrey, do you like going cycling? Why?

///meeting friends/// painting/// playing computer games/// swimming/// going fishing/// skating/// cooking///

Look at the screen please. When we describe activities we can use these words – dull, tiring, awful, fun, interesting, brilliant.

Ask questions to your friend why he or she likes or doesn’t like some of free time activities.


8.

We have some clubs at school. They are -

1)Literature club, 2) Sports club, 3) Art club, 4) Cooking club, 5) History club.


We’ve made some questions today. Here they are, but they are not completed. Complete them in your answer sheets.


2.Do the second task in your answer sheet and check yourself.

-What do you do in your free time?

-How often do you do it?

-Do you like it?

-What school club do you like to join?

-What do children do in this club?

-Why do you want to join this club?



9.

Now, work in pairs and make dialogues using these questions.



10.

Children, you have a table in your answer sheets.




How do you think, can you answer the question – what do your classmates do in their free time?



11. Summing- up. Reflexion.

Thank you very much.


Please answer the questions on the self-assessment sheet.


Self- assessment sheet. Mark the correct.

  1. Rate yourself for the 1st task. 5 r.a. – 5, 4 r.a – 4, 3 r.a – 3, 2 r.a. – 2, 1r.a. – 2.

  2. Rate yourself for the 2nd task. 10 r.a. – 5, 9-8 r.a. – 4, 7-6 r.a. – 3, 5,4,3,2,1 r.a. – 2.

  3. Did you learn anything knew about your classmates? Yes/ No

  4. How do you feel?

  5. What did you like most?

  6. Rate your work at the lesson_


Give me you answer sheets, please. I am going to check them and put marks next lesson.


Today’s marks are…..


12.Homework.


Your homework is ex. 8 on page 57. Write a paragrath about your classmates likes and dislikes.

The lesson is over. Good bye.

Children see some activities which they do/can do during their free time.




Children answer teacher’s questions.

T-St1, St2,St3…..









Children make little dialogues.

The teacher listens to the children’s dialogues.

St1-St2, St3-St4….








Children answer teacher’s questions.

T-St1, T-St2, T-St3….






Children complete the exchanges.

After finishing they check themselves,




Children make dialogues.

The teacher listens to their dialogues.

St1-St2, St3- St4….





Children do the exercises for their eyes.



Children answer the questions.

T-St1, St2, St3….











Children answer the questions.

T- St 1, St 2, St 3…..




Children find the words./Football, basketball, baseball/

Children answer how compound nouns form.

Then they answer the teacher’s question. /Windsurfing, skateboard, snowboard,rollerblades/.




Children answer teacher’s questions and explain why they like or don’t like some activities.

T-St1, St2, St3…





///Children make little dialogues and the teacher listens to them.///

St1-St2, St3- St4….






Children look at the screen and repeat the names of the clubs.








Children fill the gaps in their answer sheets and check themselves.






Children make dialogues and write the answers in their answer sheets.

St1-St2, St3- St 4….






Children go to the blackboard, read their dialogues. Others fill the table with the answers.


After that some of them tell the class about their classmates.









Children answer the questions in their self-assessment sheets.
















Children give the teacher their answer sheets.






Children write their homework.





N.S………………………………………………………………………

Paper 1.

1.Complete the exchanges.

  • I’m fond

  • I’m really bad

  • I’m mad

  • I’m keen

  • I really enjoy them


  1. A: What sport do you like?

B:……………………………………….on windsurfing.

  1. A: What’s your favourite pastime?

B:……………………………………..of painting.

  1. A: Do you like sports?

B:……………………………………………………………. .

  1. A: Can you play basketball?

B: No, I can’t. ………………………………………at it.

  1. A: Do you like photography?

B: …………………………………………about it.

Right answers__________

2. Complete the questions and answer them.

1 What do …… …… in your …… time?

……………………………………………………………………………………………………………………

2 How …… do you do it?

……………………………………………………………………………………………………………………

3 …… you like it?

………………………………………………………………………………………………………………….

4 ……… school club …… you want to join?

…………………………………………………………………………………………………………………

5 What …… children do in this club?

…………………………………………………………………………………………………………………

6 Why do you ………… to join this ……..?

………………………………………………………………………………………………………………….

Right answers_____________













N.S…………………………………………………………………………..

Paper 2.

3. Complete the table. What do your classmates do in their free time?

Name







1.What does he do in his free time?







2.How often does he do it?







3.Does he like it?







4.What school club does he want to join?







5. What do children do in this club?







6. Why does he want to join this club?












































Self- assessment sheet. Mark the correct.

  1. Rate yourself for the 1st task. 5 r.a. – 5, 4 r.a – 4, 3 r.a – 3, 2 r.a. – 2, 1r.a. – 2.

  2. Rate yourself for the 2nd task. 10 r.a. – 5, 9-8 r.a. – 4, 7-6 r.a. – 3, 5,4,3,2,1 r.a. – 2.

  3. Did you learn any thing knew about your classmates? Yes/ No

  4. How do you feel yourself? __________________________________________

  5. What do you like most? ___________________________________________

  6. Rate your work at the lesson__________

Обсуждение материала
Для добавления отзыва, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Образовательные вебинары
Подписаться на новые Расписание вебинаров
Задать вопрос