В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

Учебно-Методический портал

Открытый урок на тему: "Sport"

Открытый урок на тему: "Sport"

Луиза Раджапова
Тип материала: Урок
просмотров: 9117 комментариев: 1
Краткое описание
Развивать речь обучающихся, умение высказывать свое мнение, доказывать его, делать выводы после выступления, навыки аудирования, чтения.Систематизировать знания обучающихся по теме “Спорт”  Воспитывать чувство гордости за достижения спортсменов своей страны. Расширить знания детей о значимости спорта в жизни человека.
·     Развитие творческого потенциала учащихся, основанного на самостоятельной проработке материала;
Описание
###### The Theme: Sport
Level: 5 “a”
Date: 18.10.13
Aims of the lesson:

· Развивать речь обучающихся, умение высказывать свое мнение, доказывать его, делать выводы после выступления, навыки аудирования, чтения.
· Развивать умение анализировать, сравнивать.
· Систематизировать знания обучающихся по теме “Спорт”
· Воспитывать чувство гордости за достижения спортсменов своей страны.
· Расширить знания детей о значимости спорта в жизни человека.
· Активизация употребления ранее изученной лексики;
· Развитие творческого потенциала учащихся, основанного на самостоятельной проработке материала;
Visual aids:

· Персональный компьютер
· Слайды.
· Дидактический материал

The course of the lesson: I. Greeting.

Teacher: Hello, boys and girls! Glad to see you. How are you? Today is a nice day, isn’t it? I’d like to read you a poem. Listen to it and then answer my question. Sport is fun for girls and boys,
It’s much better than toys.
You can sledge and ski and skate
And throw snowballs with Kate.
You can swim and play football,
Hockey, tennis, and basketball.
You can jump and you can run,
You can have a lot of fun.
II The vocabulary work-. find the meanings of the words
[swimi5]
[futbol]
[ski:5}
[b^sketbol]
[skeitbo:di5]
[ho:sraidi5]
[aiskeiti5]
[saikli5]
III Fill the table
sport
equipment

Ball, rocket

Basket, a ball

11 members in each team, ball

Volleyball net. Ball

Ski

Boxing gloves, ring

Swimming-pool


IV presentation: All about Rick
V Let’s sing a song “Let’s”
Let’s run, let’s sing
Let’s dance, let’s swim
Let’s fly high in the sky.
Let’s walk, let’s jump,
Let’s ride a bike,
Let’s fly high in the sky.
V Interview: today we have three sportsmen in our class.They are C.Ronaldy, M.Sharapova, I.Iliin.
Students put questions to them.
VI Sport quiz:
1. the sport of fighting with fists;
2. the sport of riding in a small boat with sails;
3. the sport of one who swims;
4. the sport of playing a type of football with an oval ball;
5. a game for two people who use rackets, a small soft ball and a low net;
6. the sport of moving through the water in a boat without sails;
7. the sport of going on horseback;
8. a game played by two teams of 6 players each that is played on an ice field.
Keys:
1. boxing;
2. sailing;
3. swimming;
4. rugby;
5. tennis;
6. rowing;
7. horseracing;
8. 8. icy hokey
VII. Match the sport with the location.
a. golf
1. rink
b. boxing
2. pool
с. tennis
3. stadium
d. swimming
4. field
e. football
5. court
f. athletics
6. ring
g. ice-skating
7. course
Keys:

1.
Golf is played on a course.

2.
Boxing is done on a ring

3.
Tennis is played on a court.

4.
Swimming is done in a pool.

5.
Football is played in a field.

6.
Athletics is done at the stadium.

7.
Ice-skating is done on a rink.

ReflexesCrossword Ex:1 p:14
Hometask: write essay “My favourite Sport”
I Read a poem
Sport is fun for girls and boys,
It’s much better than toys.
You can sledge and ski and skate
And throw snowballs with Kate.
You can swim and play football,
Hockey, tennis, and basketball.
You can jump and you can run,
You can have a lot of fun.

III Fill the table
II The vocabulary work-.

find the meanings of the words
[swimi5]
[futbol]
[ski:5}
[b^sketbol]
[skeitbo:di5]
[ho:sraidi5]
[aiskeiti5]
[saikli5]
sport
equipment

Ball, rocket

Basket, a ball

11 members in each team, ball

Volleyball net. Ball

Ski

Boxing gloves, ring

Swimming-pool

IV All about Rick
1. _______________
2. _______________
3. _______________
4. _______________
5. _______________
6. _______________
7. _______________
8. _______________
VII. Match the sport with the location.
a. golf
1. rink
b. boxing
2. pool
с. tennis
3. stadium
d. swimming
4. field
e. football
5. court
f. athletics
6. ring

VI Sport quiz:

1. the sport of riding in a small boat with sails;
2. the sport of one who swims;
3. the sport of playing a type of football with an oval ball;
4. a game for two people who use rackets, a small soft ball and a low net;
5. the sport of moving through the water in a boat without sails;
6. the sport of going on horseback;
7. a game played by two teams of 6 players each that is played on an ice field
Коммунальное государственное учреждение «Школа- гимназия №1 имени М. Горького» Открытый урок в 5 «А» классе
на тему: «Sport» Учитель английского языка Раджапова Л. У.. Ж

Дистанционное обучение педагогов по ФГОС по низким ценам

Вебинары, курсы повышения квалификации, профессиональная переподготовка и профессиональное обучение. Низкие цены. Более 18400 образовательных программ. Диплом госудаственного образца для курсов, переподготовки и профобучения. Сертификат за участие в вебинарах. Бесплатные вебинары. Лицензия.

Файлы
sport.docx Скачать

The Theme : Sport

Level : 5 “a”

Date: 18.10.13

Aims of the lesson:

  • Развивать речь обучающихся, умение высказывать свое мнение, доказывать его, делать выводы после выступления, навыки аудирования, чтения.

  • Развивать умение анализировать, сравнивать.

  • Систематизировать знания обучающихся по теме “Спорт”

  • Воспитывать чувство гордости за достижения спортсменов своей страны.

  • Расширить знания детей о значимости спорта в жизни человека.

  • Активизация употребления ранее изученной лексики;

  • Развитие творческого потенциала учащихся, основанного на самостоятельной проработке материала;

Visual aids:

  • Персональный компьютер

  • Слайды.

  • Дидактический материал

The course of the lesson:

I. Greeting.

Teacher: Hello, boys and girls!

Glad to see you. How are you?

Today is a nice day, isn’t it?

I’d like to read you a poem.

Listen to it and then answer my question.

Sport is fun for girls and boys,
It’s much better than toys.
You can sledge and ski and skate
And throw snowballs with Kate.
You can swim and play football,
Hockey, tennis, and basketball.
You can jump and you can run,
You can have a lot of fun.

II The vocabulary work-. find the meanings of the words

[swimi5]

[futbol]

[ski:5}

[b^sketbol]

[skeitbo:di5]

[ho:sraidi5]

[aiskeiti5]

[saikli5]

III Fill the table

sport

equipment


Ball, rocket


Basket, a ball


11 members in each team, ball


Volleyball net. Ball


Ski


Boxing gloves, ring


Swimming-pool

IV presentation : All about Rick

V Let’s sing a song “Let’s”

Let’s run, let’s sing

Let’s dance, let’s swim

Let’s fly high in the sky.

Let’s walk, let’s jump,

Let’s ride a bike,

Let’s fly high in the sky.

V Interview: today we have three sportsmen in our class.They are C.Ronaldy , M.Sharapova, I.Iliin.

Students put questions to them.

VI Sport quiz:

  1. the sport of fighting with fists;

  2. the sport of riding in a small boat with sails;

  3. the sport of one who swims;

  4. the sport of playing a type of football with an oval ball;

  5. a game for two people who use rackets, a small soft ball and a low net;

  6. the sport of moving through the water in a boat without sails;

  7. the sport of going on horseback;

  8. a game played by two teams of 6 players each that is played on an ice field.

Keys:

  1. boxing;

  2. sailing;

  3. swimming;

  4. rugby;

  5. tennis;

  6. rowing;

  7. horseracing;

  8. 8. icy hokey

VII. Match the sport with the location.

a. golf

1. rink

b. boxing

2. pool

с. tennis

3. stadium

d. swimming

4. field

e. football

5. court

f. athletics

6. ring

g. ice-skating

7. course

Keys:

1.

Golf is played on a course.

2.

Boxing is done on a ring

3.

Tennis is played on a court.

4.

Swimming is done in a pool.

5.

Football is played in a field.

6.

Athletics is done at the stadium.

7.

Ice-skating is done on a rink.

Reflexes Crossword Ex:1 p:14

Hometask : write essay “My favourite Sport”











I Read a poem

Sport is fun for girls and boys,
It’s much better than toys.
You can sledge and ski and skate
And throw snowballs with Kate.
You can swim and play football,
Hockey, tennis, and basketball.
You can jump and you can run,
You can have a lot of fun.









III Fill the table

II The vocabulary work-.

find the meanings of the words

[swimi5]

[futbol]

[ski:5}

[b^sketbol]

[skeitbo:di5]

[ho:sraidi5]

[aiskeiti5]

[saikli5]





sport

equipment


Ball, rocket


Basket, a ball


11 members in each team, ball


Volleyball net. Ball


Ski


Boxing gloves, ring


Swimming-pool



IV All about Rick

    1. _______________

    2. _______________

    3. _______________

    4. _______________

    5. _______________

    6. _______________

    7. _______________

    8. _______________

    VII. Match the sport with the location.

    a. golf

    1. rink

    b. boxing

    2. pool

    с. tennis

    3. stadium

    d. swimming

    4. field

    e. football

    5. court

    f. athletics

    6. ring



    VI Sport quiz:

    1. the sport of riding in a small boat with sails;

    2. the sport of one who swims;

    3. the sport of playing a type of football with an oval ball;

    4. a game for two people who use rackets, a small soft ball and a low net;

    5. the sport of moving through the water in a boat without sails;

    6. the sport of going on horseback;

    7. a game played by two teams of 6 players each that is played on an ice field

    Коммунальное государственное учреждение

    «Школа- гимназия №1 имени М. Горького»







    Открытый урок

    в 5 «А» классе

    на тему:

    «Sport»











    Учитель английского языка Раджапова Л. У..

    Жетысай 2013 г.

    Обсуждение материала
    Сергей Колодин
    18.01.2014 16:06
    Уважаемая Луиза Улугбековна!

    Достоинство предложенной Вами разработки снижают следующие недостатки:

    1. Отсутствует логотип Портала, «шапка» конспекта не нужна.
    2. Неправильно отображается транскрипция слов.
    3. Отсутствует список использованной литературы.
    4. Отсутствует заявленная в конспекте урока презентация.

    С уважением, С.А. Колодин.
    Для добавления отзыва, пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
    Образовательные вебинары
    Подписаться на новые Расписание вебинаров
    Задать вопрос