В вашем браузере отключен JavaScript. Из-за этого многие элементы сайта не будут работать. Как включить JavaScript?

8-800-1000-299

Открытый урок по теме:Family tree

оксана Геркина оксана Геркина
Тип материала: Урок
просмотров: 3251    комментариев: 1
Краткое описание
Открытый урок по теме:Family tree по учебнику Spotlight 6 в 6 классе.
Пожаловаться 09 сентября 2014
Файлы
План урока 07.09.docx
HTML Войдите для скачивания файлов

План-конспект урока в 6 классе "Family tree" по учебнику Spotlight 6
Тема урока:
Family tree
Цель урока: Систематизировать знания учащихся по теме «Семья»
Задачи урока:

1. Тренировать учащихся в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях.
2. Активизировать лексико-грамматические навыки (притяжательный падеж существительных)
3. Актуализировать лексику по теме.
4. Совершенствовать навыки диалогической и монологической речи по теме.
5. Воспитать чувство любви и уважения к самым близким и дорогим людям.
Ход урока

I. Организационный момент

Good morning, my friends ! I am glad to see you today. Sit down, please.

Today some guests are present at our lesson, but I think that not disturb you to work good as usual.

Children ,let’s do the best to show everything you know.(песенка про семьюслайд 1)

What is about this song?

I want to continue our lesson with a poem. Let’s read it. Look at the screen(2 слайд)

II. Определение целей урока….

Look at these picteres…What can you see on these picteres? (слайд 3)

You are right.This is a family and that is a family.They are different families.So today we are going to talk about families.We can translate this word as семья…. Do you know the English names for your family members?

Can you call each family member by the proper word in English?

And can you describe their relationship with each other?

Every family can have a different shape and size.

Some families are big, having many members while other families are small, comprising of three or four members .

Family is a special part of our life, who are always there with us be in a good time or bad. In this lesson we ‘ll learn about the English word for each family member.

3)Vocabulary(Повторение лексики по теме «Семья»)

It’s time to practice today’s vocabulary….(слайд4,5,6,7,8)

Give the opposites:
A father – (a mother), a sister – (a brother), a dad – (a mum), a man – ( a woman), an uncle – (an aunt),

a son – (a daughter),a granddad – (a grandma), a nickname – (a real name), many children – (an only child)

(слайд9)описать идеальную семью

2. Речевая разминка

What is about this song? English people like their home very much. What English proverbs about home do you know?

(Ученики вспоминают изученные ранее английские пословицы о доме.) (слайд 10)
3.Тренировка навыков монологической речи-описание картинки
(слайд11)

4.Физкультминутка (слайд 12)

4. проверка домашнего задания.(слайд 13,14) Т-What is family tree?

(A family tree shows the family members and their connections)

Т-Can you find a family tree in the garden? (No,we can’t grow in,but we can draw.) You had to draw them as your homework, to build your family tree with My Family Tree. create a story about your families (слайд14)


5. Закрепление Possessive case (слайд 15,16,17,18,19) What is Possessive case? When can we use it in our lesson?


6.
Аудирование (слайд 20,21)

Итог урока
Подведение итогов учителем, выставление оценок.

- We have spoken, read about your families. I’m pleased with your work. Thank you.

- Your homework for the next lesson will be to write a composition about your families.





Обсуждение материала
  • Сергей Колодин
    28 сентября 201416:22
    Сергей Колодин

    Загруженное автором работы видео отсутствует, нарушены критерии оформления работы: отсутствуют список использованной литературы и заявленная презентация.

Отправка ошибки

Текст ошибки:
Комментарий:
Используйте вашу учетную запись Яндекса для входа на сайт.
Используйте вашу учетную запись Google для входа на сайт.
Используйте вашу учетную запись VKontakte для входа на сайт.
@mail.ru