Видеоурок по английскому языку «School in Britain»
Областное государственное образовательное учреждение
кадетская школа-интернат
«Усольский гвардейский кадетский корпус»
Видеоурок по английскому языку
«School in Britain» (40 минут)
для 5 класса УМК М.З. Биболетова
учитель английского языка
Буравцева Наталия Владимировна
Использован интернет-ресурс http://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0
Иркутская область
г. Усолье-Сибирское
Watch the video about Jamie’s school day. Please, do the following exercises.
-
Fill in the missing words.
-
I live in Walthamstow, in the south of __________.
-
What’s the time? – It’s __________.
-
She __________ us __________ the road.
-
We wear a __________ __________.
-
Lesson one __________ at 9.30. Today it’s __________.
-
It’s 10.30. It’s __________ __________.
-
I __________ games with my __________ in the playground.
-
I want this __________, not ___________.
-
I __________ lunch in the canteen with my __________.
-
The __________ of the school day. Time to go __________!
-
Say if the sentences are TRUE, FALSE or NOT STATED.
-
Jamie is eleven years old.
-
A Lollipop Lady helps schoolchildren to do their homework.
-
Jamie and his friends don’t wear a school uniform on Mondays.
-
ICT is Jamie’s favourite lesson!
-
The school day ends at 2 p.m.
-
Read about Jamie’s school day. Do you have the same (такой же)?
My name is Jamie. I am an English schoolboy. I am 11.
My school day starts at 8.50. We usually have 4 lessons. ICT is my favourite lesson! But I don’t like Maths. I think, it’s the most difficult subject. My lessons end at 3.15.
We wear a school uniform: trousers, a shirt, a jacket and a tie. And you? Please, tell me about your school day.
-
Write about your school day. Then tell your classmates about it.
Watch the video about Jamie’s school day. Please, do the following exercises.
-
Fill in the missing words.
-
I live in Walthamstow, in the south of __________.
-
What’s the time? – It’s __________.
-
She __________ us __________ the road.
-
We wear a __________ __________.
-
Lesson one __________ at 9.30. Today it’s __________.
-
It’s 10.30. It’s __________ __________.
-
I __________ games with my __________ in the playground.
-
I want this __________, not ___________.
-
I __________ lunch in the canteen with my __________.
-
The __________ of the school day. Time to go __________!
-
Say if the sentences are TRUE, FALSE or NOT STATED.
-
Jamie is eleven years old.
-
A Lollipop Lady helps schoolchildren to do their homework.
-
Jamie and his friends don’t wear a school uniform on Mondays.
-
ICT is Jamie’s favourite lesson!
-
The school day ends at 2 p.m.
-
Read about Jamie’s school day. Do you have the same (такой же)?
My name is Jamie. I am an English schoolboy. I am 11.
My school day starts at 8.50. We usually have 4 lessons. ICT is my favourite lesson! But I don’t like Maths. I think, it’s the most difficult subject. My lessons end at 3.15.
We wear a school uniform: trousers, a shirt, a jacket and a tie. And you? Please, tell me about your school day.
-
Write about your school day. Then tell your classmates about it.
- Вебинар «Игры-эксперименты с дошкольниками: воспитываем потребность в познавательном общении со взрослыми, стремление наблюдать, сравнивать, исследовать, устанавливать причинно-следственные связи (ФОП ДО)»
- Вебинар «Краеведческая работа библиотек как средство интеграции в социокультурное пространство региона: традиционные формы, новые технологии»
- Международный вебинар «Лицевая гимнастика: комплексы упражнений, подготовка и методика проведения»
- Международный вебинар «Цифровые образовательные ресурсы, дистанционные образовательные технологии, электронное обучение в работе с обучающимися с нарушениями зрения»
- Международный вебинар «Приоритетные ориентиры в системе “государство – отдых – ребёнок”, принципиальные подходы к сфере отдыха и оздоровления детей, современные формы, методы и технологии организации отдыха и оздоровления детей»
- Международный вебинар «Создание безопасной образовательной среды в образовательной организации в рамках реализации федерального проекта “Цифровая образовательная среда”»